Wersja językowa

Znajomość języka a osiągane wyniki w nauce // Refleksje o nauczaniu języka polskiego 01.2024

CZY PRACUJĄC W SZKOLE, …

z uczniami z doświadczeniem uchodźstwa/migracji, sprawdzacie, jak znajomość języka polskiego wpływa na osiągane przez nich wyniki? Ważne jest to, by wiedzieć, czy ewentualne niepowodzenia edukacyjne są efektem braku wiedzy i przygotowania, czy może skutkiem nieznajomości np. specjalistycznego słownictwa. Jest to kluczowe w procesie oceniania, gdyż pokazuje, w którym obszarze funkcjonowania ucznia powinna zostać podjęta interwencja i wdrożone adekwatne do potrzeb wsparcie. Ten aspekt diagnozy jest również ważny dla uczniów, którzy nie biorą już udziału w dodatkowych lekcjach języka polskiego, gdyż od dłuższego czasu uczęszczają do polskiej szkoły. Także w ich przypadku nieznajomość języka edukacji często stanowi barierę w efektywnej nauce.

👉 CZY PRACUJĄC Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ ZE SPOŁECZNOŚCI ROMSKIEJ,

znacie najnowszą publikację udostępnioną przez Ośrodek Rozwoju Edukacji? “Jak wspierać dzieci i młodzież romską w polskiej szkole” to przewodnik po tym zagadnieniu. Zawiera informacje charakteryzujące tę społeczność (także w kontekście edukacyjnym) oraz praktyczne porady dot. sposobów pracy. Zawarte tam dobre praktyki są wskazówką dla dyrektorów i nauczycieli, jak skutecznie wspierać dzieci i młodzież romską w ramach obowiązujących rozwiązań prawnych i dostępu do różnorodnych rozwiązań. Osoby szczególnie zainteresowane tematem znajdą w tej publikacji obszerną bibliografię oraz listę organizacji pozarządowych działających w tym obszarze.

Do pobrania tu: https://www.ore.edu.pl/…/jak-wspierac-dzieci-i…/

Zobacz inne aktualności

Inicjatywy
Prezentujemy publikację, w której opisujemy nasze doświadczenia w organizacji "inicjatyw". Opisujemy ich początki i założenia, typy inicjatyw oraz ich przykłady, ich rolę i plany n...
Jak Prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur
Jak prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur?
Publikacja skierowana jest do osób pracujących w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, które planują działania dla dzieci i młodzieży w środowisku wielokulturowym...
Kursy języka polskiego w Wielkopolsce
Dzięki finansowaniu POP Fund wyszliśmy z kursami języka polskiego do miast województwa wielkopolskiego! Kursy trwają w Grabowie nad Prosną, Koninie, Lesznie, Pile, Pobiedziskach, R...

Konsultacja

Zapoznałam/em się z klauzulą RODO i przyjmuje do wiadomości/I have read the GDPR clause and acknowledge the following/Я ознайомився з положенням РОДО і підтверджую/Я ознакомился с положением о РОДО и признаю, что

Imię/Имя/Name/Ім’я *
Nazwisko/Фамилия/Surname/Прізвище *
Adres e-mail/электронная почта/E-mail/Електронна пошта *
Telefon/контактный телефон/Phone number/Контактний телефон *
Kraj pochodzenia/откуда Вы (страна )/country of origin/ Країна походження *
Preferowany język/предпочитаемый язык/prefered language/Вибір мови
Sprawa jest związana z/Ваш вопрос связан с/Your question is about/ Ваше питання пов’язане
Komentarz/Коментарий/Comments/Коментар
Skąd dowiedziałaś(łeś) się o MIP? Как вы узнали о MIP? How did you find out about MIP? Як ви дізналися про MIP?
Skip to content