Wersja językowa

Szkolne kluby konwersacyjne // Refleksje o nauczaniu języka polskiego 12.2023

CZY WIECIE, ŻE…

jedną z użytecznych form wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji w polskich szkołach mogą być szkolne kluby konwersacyjne? Po upływie pierwszego roku nauki uczniowie/uczennice zwykle nie otrzymują oferty wsparcia w zakresie swojego rozwoju językowego. Owszem, pracuje się z nimi w ramach indywidualizacji nauczania, jednak nie są to formy zorganizowanego wsparcia, a raczej doraźne, związane z konkretnymi sytuacjami w zakresie poszczególnych przedmiotów. Tymczasem kluby konwersacyjne mogą być pomysłem na kontynuowanie pomocy w zakresie rozwoju językowego uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. Zajęcia realizowane np. raz w tygodniu, w małych grupach, skupione wokół zaplanowanych wcześniej zagadnień, mogą być tym, czego dzieci/młodzież potrzebują. W bezpiecznym środowisku, bez obawy o popełniane błędy, bez konieczności pośpiechu, pod kierunkiem nauczyciela/nauczycielki mogą rozwijać swoje słownictwo, poznawać użyteczne konstrukcje językowe, doskonalić umiejętność prowadzenia dyskusji i wyrażania swoich poglądów w obcym/drugim języku.

CZY JUŻ KORZYSTACIE Z…

bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które w ostatnich kilku miesiącach pojawiły się w otwartych zasobach internetowych? Ponieważ śledzimy dla Was nowe publikacje, czas się nimi podzielić.

Fundacja Razem w Polsce udostępniła drugi tom “Zeszytów lekturowych”. Pierwsze opracowanie dotyczyło lektur dla klas VII, VIII. W listopadzie pojawił się tom poświęcony tekstom dla klas IV-VI.

Do pobrania tu: https://razemw.pl/?wpdmpro=zeszyt-lekturowy-dla-klas-iv-vi

W ramach “Polskiej Półki Filmowej” udostępniona została publikacja “Ortografia bez tajemnic” (red. A. Tambor). Zestaw dyktand łączących naukę o zasadach polskiej pisowni z wiedzą o Polsce.

Do pobrania tu: http://polskapolkafilmowa.pl/publikacja…/publikacje-2/…

A oto nowy podręcznik do nauki języka polskiego na poziomie B1 – “Język polski – blisko, coraz bliżej”. Publikacja została opisana jako dedykowana studentom, jednak z pewnością przyda się też osobom, które pracują z młodzieżą.

Do pobrania tu: https://www.pbc.rzeszow.pl/…/pub…/29573/edition/27479…

Zobacz inne aktualności

Inicjatywy
Prezentujemy publikację, w której opisujemy nasze doświadczenia w organizacji "inicjatyw". Opisujemy ich początki i założenia, typy inicjatyw oraz ich przykłady, ich rolę i plany n...
Jak Prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur
Jak prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur?
Publikacja skierowana jest do osób pracujących w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, które planują działania dla dzieci i młodzieży w środowisku wielokulturowym...
Kursy języka polskiego w Wielkopolsce
Dzięki finansowaniu POP Fund wyszliśmy z kursami języka polskiego do miast województwa wielkopolskiego! Kursy trwają w Grabowie nad Prosną, Koninie, Lesznie, Pile, Pobiedziskach, R...

Konsultacja

Zapoznałam/em się z klauzulą RODO i przyjmuje do wiadomości/I have read the GDPR clause and acknowledge the following/Я ознайомився з положенням РОДО і підтверджую/Я ознакомился с положением о РОДО и признаю, что

Imię/Имя/Name/Ім’я *
Nazwisko/Фамилия/Surname/Прізвище *
Adres e-mail/электронная почта/E-mail/Електронна пошта *
Telefon/контактный телефон/Phone number/Контактний телефон *
Kraj pochodzenia/откуда Вы (страна )/country of origin/ Країна походження *
Preferowany język/предпочитаемый язык/prefered language/Вибір мови
Sprawa jest związana z/Ваш вопрос связан с/Your question is about/ Ваше питання пов’язане
Komentarz/Коментарий/Comments/Коментар
Skąd dowiedziałaś(łeś) się o MIP? Как вы узнали о MIP? How did you find out about MIP? Як ви дізналися про MIP?
Skip to content