Wersja językowa

Od wersu do sensu // Refleksje o nauczaniu języka polskiego 10.2023

CZY ZASTANAWIALIŚCIE SIĘ…

w jaki sposób przebiegają w klasach zróżnicowanych językowo lekcje związane z nauczaniem polskiej literatury? Jak w tok tych lekcji włączani są uczniowie i uczennice, którzy dopiero zaczynają naukę języka polskiego? Wiemy, że to nie lada wyzwanie dla polonistów. Dlatego przygotowaliśmy zestawy kart pracy, które pomogą im w tym zadaniu.

💡 Zestawy “Od wersu do sensu” zaprezentujemy w listopadzie podczas dwóch spotkań online. Są one przeznaczone dla nauczycieli języka polskiego jako ojczystego i osób, które wspierają młodzież z doświadczeniem migracji w procesie uczestnictwa w edukacji formalnej.

🔗 Poniżej linki do zapisów:

– Formularz zapisu na prezentację materiałów dla szkół ponadpodstawowych

15.11, godz. 16:30-17:30 https://forms.office.com/e/bPSbVHF8A8

– Formularz zapisu na prezentację materiałów dla klas VII, VIII szkoły podstawowej

15.11, godz. 18-19 https://forms.office.com/e/bmJETEy2gS

💬 CZY WIECIE, ŻE…

wiele ciekawych narzędzi do nauczania języka polskiego zostało opracowanych w ramach działalności inkubatorów społecznych? Umożliwiają one realizację różnorodnych pomysłów związanych m.in. z edukacją. Poniżej znajdziecie linki do kilku z nich.

– Multimedialny kurs języka polskiego: https://popojutrze2.pl/multimedialny-kurs-jezyka-polskiego/

– Język polski w biznesie: https://popojutrze2.pl/jezyk-polski-w-biznesie/

– Platforma edukacyjna do nauki języka polskiego: https://popojutrze2.pl/jezyk-polski-jezyk-moj-tak/

– Aplikacja do ćwiczenia dykcji: https://popojutrze2.pl/lingwistyczna-papuga/

– Romski w obrazkach, czyli audiowizualny słownik: https://inkubatorpomyslow.org.pl/inno…/romski-w-obrazkach/

Zobacz inne aktualności

Inicjatywy
Prezentujemy publikację, w której opisujemy nasze doświadczenia w organizacji "inicjatyw". Opisujemy ich początki i założenia, typy inicjatyw oraz ich przykłady, ich rolę i plany n...
Jak Prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur
Jak prowadzić działania dla dzieci i młodzieży promujące szacunek do różnych kultur?
Publikacja skierowana jest do osób pracujących w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, które planują działania dla dzieci i młodzieży w środowisku wielokulturowym...
Kursy języka polskiego w Wielkopolsce
Dzięki finansowaniu POP Fund wyszliśmy z kursami języka polskiego do miast województwa wielkopolskiego! Kursy trwają w Grabowie nad Prosną, Koninie, Lesznie, Pile, Pobiedziskach, R...

Konsultacja

Zapoznałam/em się z klauzulą RODO i przyjmuje do wiadomości/I have read the GDPR clause and acknowledge the following/Я ознайомився з положенням РОДО і підтверджую/Я ознакомился с положением о РОДО и признаю, что

Imię/Имя/Name/Ім’я *
Nazwisko/Фамилия/Surname/Прізвище *
Adres e-mail/электронная почта/E-mail/Електронна пошта *
Telefon/контактный телефон/Phone number/Контактний телефон *
Kraj pochodzenia/откуда Вы (страна )/country of origin/ Країна походження *
Preferowany język/предпочитаемый язык/prefered language/Вибір мови
Sprawa jest związana z/Ваш вопрос связан с/Your question is about/ Ваше питання пов’язане
Komentarz/Коментарий/Comments/Коментар
Skąd dowiedziałaś(łeś) się o MIP? Как вы узнали о MIP? How did you find out about MIP? Як ви дізналися про MIP?
Skip to content