CZY ZASTANAWIALIŚCIE SIĘ…
w jaki sposób przebiegają w klasach zróżnicowanych językowo lekcje związane z nauczaniem polskiej literatury? Jak w tok tych lekcji włączani są uczniowie i uczennice, którzy dopiero zaczynają naukę języka polskiego? Wiemy, że to nie lada wyzwanie dla polonistów. Dlatego przygotowaliśmy zestawy kart pracy, które pomogą im w tym zadaniu.
Zestawy “Od wersu do sensu” zaprezentujemy w listopadzie podczas dwóch spotkań online. Są one przeznaczone dla nauczycieli języka polskiego jako ojczystego i osób, które wspierają młodzież z doświadczeniem migracji w procesie uczestnictwa w edukacji formalnej.
Poniżej linki do zapisów:
– Formularz zapisu na prezentację materiałów dla szkół ponadpodstawowych
15.11, godz. 16:30-17:30 https://forms.office.com/e/bPSbVHF8A8
– Formularz zapisu na prezentację materiałów dla klas VII, VIII szkoły podstawowej
15.11, godz. 18-19 https://forms.office.com/e/bmJETEy2gS
CZY WIECIE, ŻE…
wiele ciekawych narzędzi do nauczania języka polskiego zostało opracowanych w ramach działalności inkubatorów społecznych? Umożliwiają one realizację różnorodnych pomysłów związanych m.in. z edukacją. Poniżej znajdziecie linki do kilku z nich.
– Multimedialny kurs języka polskiego: https://popojutrze2.pl/multimedialny-kurs-jezyka-polskiego/
– Język polski w biznesie: https://popojutrze2.pl/jezyk-polski-w-biznesie/
– Platforma edukacyjna do nauki języka polskiego: https://popojutrze2.pl/jezyk-polski-jezyk-moj-tak/
– Aplikacja do ćwiczenia dykcji: https://popojutrze2.pl/lingwistyczna-papuga/
– Romski w obrazkach, czyli audiowizualny słownik: https://inkubatorpomyslow.org.pl/inno…/romski-w-obrazkach/