Wersja językowa

Maksymalnie skupiam się na ludziach. Natalia Gujda o pracy w Migrant Info Point.

Migrant Info Point to przede wszystkim ludzie, którzy tworzą to miejsce.
Od dziś co dwa tygodnie będziemy przedstawiać Wam naszą MIPową ekipę!  

Trzonem MIPowej działalności są konsultacje, które są prowadzone w MIPie w języku polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim. Przedstawienie zespołu MIPu zaczynamy od Natalii, konsultantki MIP. 

Natalia Gujda otrzymała wykształcenie prawnicze. Pracując w Ukrainie zajmowała się prawem administracyjnym i cywilnym. Doświadczenie migracji oraz związana z nim integracja w Polsce to jej codzienne doświadczenie. Jest niepoprawną optymistką. Interesuje się psychologią, prawem, aktywizmem społecznym. Wierzy w ludzi! Migrant Info Point ceni za dobrą atmosferę pracy oraz możliwość poznania inspirujących osób. W biurze Migrant Info Point udziela konsultacji w języku ukraińskim, rosyjskim i polskim.  Wie, jak ważne jest to wsparcie dla osób nowoprzybyłych i tłumaczenie zawiłych procedur prostym językiem. 

Zapowiadamy również, że Natalia od przyszłego tygodnia zaprasza na “piątki z Natalią” - kolumnę informacyjną, gdzie omawiane będą ważne kwestie związanie z życiem migrantów i migrantek. 

Czym zajmujesz się z MIP? Jak długo tu pracujesz? 

Pracuję w Migrant Info Point od kwietnia 2019 roku. Panuje tu atmosfera wzajemnego zrozumienia, najważniejsze jest zaufanie i takie, ludzkie podejście. To dla mnie bardzo ważne.


Czego uczysz się przez pracę w MIP? 

Jestem w centrum wydarzeń migracyjnych, zmian legislacji, ustaw, procedur. To praca pod presją ale i ciekawe wyzwanie, niesamowite doświadczenie.

Miałaś już wcześniej doświadczenia w pracy z migrantami? 

Całe swoje życie interesuję się prawami człowieka, temat jest mi bliski. Mam klasyczne wyksztalcenie prawnicze i 20 lat doświadczenia jako prawnik w Ukrainie.

Jak wygląda Twoja praca w MIPie? 

Prowadzę konsultację w MIPie w trzech językach: po polsku, po ukraińsku i po rosyjsku. 

Ludzie przychodzą z różnymi sprawami, często osoby w kryzysie, podchodzę do każdego z empatią , potrafię zrozumieć i odpowiadać na pytania jezykiem prostym, zrozumiałym, aby osoba nabrała poczucia sprawczości i działała w swojej sprawie po wyjściu z naszego biura.

Czego najbardziej boją się migranci i migrantki? 

Tych procedur niejasnych, strasznych, zawiłych. Boją się pozostać bez pracy, bez mieszkania. To przecież podstawowe rzeczy bez których trudno wyobrazić sobie normalne życie.


Jak odreagowujesz? Co daje Ci wytchnienie? 

Uwielbiam spacerować i podróżować. Przyroda – to mój relaks. Chwila przerwy, która wycisza. Gdy pracuję – maksymalnie skupiam się na ludziach. Gdy jestem w przyrodzie – maksymalnie oddaje się temu doświadczeniu.


Co można zmienić na takim stanowisku jak Twoje? 

Możliwości jest wiele, ja staram się korzystać z tego co mam i w tej chwili dążę do zostania mediatorką. Spełniam się w tym. Lubię towarzyszyć osobom w uspokojeniu emocji i wypracowywaniu porozumienia w konfliktach.

O jakich konfliktach mowa?

To najczęściej konflikty w miejscu pracy. W drugiej kolejności wszystko co się tyczy wynajmu mieszkania: kaucja, warunki umowy, odstąpienie od umowy. No i oczywiście sprawy rodzinne. W tych tematach migranci i migrantki mają najtrudniejsze sytuacje, ale zawsze jest nadzieja! Można zapewnić komfort jednej i drugiej stronie.

Wspomniałaś, że też masz doświadczenie migracji, skąd pochodzisz?

Z Ukrainy, z Kijowa najpiękniejszego miasta na świecie.

A co sprawiło, że zamieszkałaś w Polsce?

Mam polskie korzenie, po stronie mamy. W którymś momencie życia pomyślałam, że warto coś zmienić, a Poznań spodobał mi się dlatego, że ma swoją biznesową atmosferę i pozytywną energię. Fajne miasto dla życia i rozwoju! 

Zobacz inne aktualności

Na zdjęciu: Sharon S.N. Wu - Ambasador Tajwanu, Jacek Jaśkowiak - Prezydent Miasta Poznania, Iwona Matuszczak-Szulc - Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej, Prezeska Migrant Info Point Izabela Czerniejewska oraz Członkini Zarządu Karolina Sydow. Zdjęcie wykonane pod siedzibą Migrant Info Point. Przedstawicielki MIP witają gości.
Wizyta przedstawicieli władz Miasta Poznania oraz ambasady Tajwanu w siedzibie MIP
Z radością podejmujemy różnych gości w progach MIP! Dzisiaj odwiedzili nas Pani Sharon S.N. Wu - Ambasador Tajwanu, Pan Jacek Jaśkowiak - Prezydent Miasta Poznania oraz Pani Iwo...
Bezpłatny kurs języka polskiego A0 dla młodzieży
Zapraszamy na bezpłatny kurs języka polskiego od PODSTAW (poziom A0) dla młodzieży słowiańskojęzycznej w wieku 15-17 lat (wyłącznie osoby urodzone w latach 2006 (miesiące VIII-XII)...
Kurs języka polskiego dla seniorów
W Migrant Info Point odbywa się kurs języka polskiego dla seniorów. Przy herbacie, w miłej atmosferze rozmawiamy po polsku – czasem o robieniu zakupów, czasem o wnukach. Niektóre t...

Konsultacja

Zapoznałam/em się z klauzulą RODO i przyjmuje do wiadomości/I have read the GDPR clause and acknowledge the following/Я ознайомився з положенням РОДО і підтверджую/Я ознакомился с положением о РОДО и признаю, что

Imię/Имя/Name/Ім’я *
Nazwisko/Фамилия/Surname/Прізвище *
Adres e-mail/электронная почта/E-mail/Електронна пошта *
Telefon/контактный телефон/Phone number/Контактний телефон *
Kraj pochodzenia/откуда Вы (страна )/country of origin/ Країна походження *
Preferowany język/предпочитаемый язык/prefered language/Вибір мови
Sprawa jest związana z/Ваш вопрос связан с/Your question is about/ Ваше питання пов’язане
Komentarz/Коментарий/Comments/Коментар
Skąd dowiedziałaś(łeś) się o MIP? Как вы узнали о MIP? How did you find out about MIP? Як ви дізналися про MIP?
Skip to content